تمامي كالاها و خدمات و فعالیت اين فروشگاه تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.

آموزش موسیقی سنتی سه تار

 آموزش موسیقی سنتی سه تار

خلاصه ای از آموزش صفر تا صد سه تار  

 
همراه لینک های رایگان جهت دانلود
 
 

موسیقی سنتی ایران در سالهای اخیر دستخوش  حوادث مختلفی بوده که این حوادث در تکنیکهای خود تاثیرات مثبت و منفی گذاشته است . واین موسیقی با توجه به تمام مشکلات به روند خود ادامه داده است سه‌تار از سازهای زهی و مضرابی موسیقی ایرانی است که با ناخن انگشت اشاره دست راست نواخته می‌شود. دارای ۴ سیم از جنس فولاد و برنج است که به موازات دسته، از کاسه تا پنجه کشیده شده‌اند.  سه تار از جمله سازهای اصیل ایرانی است و جایگاه ویژه ای در موسیقی سنتی ایرانی دارد. 

 

 نوازندگان سه‌تار برای اجرای آن، در حالت نشسته روی زمین یا صندلی، کاسه ساز را به صورت مورب و با زاویه ۴۵ درجه روی ران راست قرار داده و با سر انگشتان دست چپ روی پرده‌ها (دستان‌ها) ی روی دسته سه‌تار حرکت می‌کنند و با انگشت اشاره دست راست خود به سیم‌ها ضربه می‌رنند. معمولا برای نوازندگی فقط انگشتان اشاره، میانی، حلقه و در بعضی موارد انگشت کوچک دست چپ استفاده می‌شوند اما در آثار استادان، استفاده از انگشت شست برای پرده‌گیری روی سیم بم نیز کاربرد دارد. در حین نوازندگی سه‌تار، می‌توان با زخمه‌زدن نزدیک به خرک، صدا را کمی زبر و خشن کرد؛ و با انجام این کار نزدیک به گلوی ساز، صدایی نرم و ملایم و اصطلاحا پخته‌تر تولید می‌شود.  سه‌تار از سازهای زهی و مضرابی موسیقی ایرانی است که با ناخن انگشت اشارهٔ دست راست  نواخته می‌شود.

 

آموزش سه تار از دیرباز به شیوه های مختلفی انجام میشده است و اساتید بزرگی در این زمینه فعالیت کرده اند. کلاسهای آموزش سه تار آموزشگاه موسیقی شباهنگ، آموزش سه تار را در سطوح مختلفی مثل آموزش سه تار مقدماتی و آموزش سه تارپیشرفته برگزار میکند. سه‌تار دارای ۲۶ پرده قابل حرکت از جنس روده‌ی حیوانات یا ابریشم است. .  گروه آموزش سه تار در تلگرام  گروه سه تار در تلگرام  گروه تلگرام سه تار نوازان  گروه تلگرامی تار و سه تار  یادگیری سه تار بدون استاد  آموزش سه تار مقدماتی  آموزش سه تار دوره مقدماتی  آدرس تلگرام آموزش تار  نوازندگان سه‌تار برای اجرای آن، در حالت نشسته روی زمین یا صندلی، کاسهٔ ساز را به صورت مورب و با زاویهٔ ۴۵ درجه روی ران راست قرار داده و با سر انگشتان دست چپ روی پرده‌ها (دستان‌ها) ی روی دستهٔ سه‌تار حرکت می‌کنند و با انگشت اشارهٔ دست راست خود به سیم‌ها ضربه می‌زنند.

 

 معمولاً برای نوازندگی فقط انگشتان اشاره، میانی، حلقه و در بعضی موارد انگشت کوچک دست چپ استفاده می‌شوند اما در آثار استادان، استفاده از انگشت شست برای پرده‌گیری روی سیم بم نیز کاربرد دارد. در حین نوازندگی سه‌تار، می‌توان با زخمه‌زدن نزدیک به خرک، صدا را کمی زبر و خشن کرد؛ و با انجام این کار نزدیک به گلوی ساز، صدایی نرم و ملایم و اصطلاحاً پخته‌تر تولید می‌شود.    گستره صوتی آن از هنگامِ بمِ دو زیر خط حامل تا لا بمل بالای خط حامل و در نتیجه نزدیک به ۳ اکتاو است.  این ساز، دارای ۴ سیم از جنس فولاد و برنج است که به موازات دسته، از کاسه تا پنجه کشیده شده‌اند. سه‌تار دارای ۲۵ پردهٔ قابل حرکت از جنس روده‌ی حیوانات یا ابریشم است. 

 

صدای آن ظریف و تو دماغی و تا حدودی غمگین است و گستره صوتی آن از هنگامِ بمِ دو زیر خط حامل تا لا بمل بالای خط حامل و در نتیجه نزدیک به ۳ اکتاو است    آموزش مقدماتی سه تار قسمت سوم  آموزش مقدماتی سه تار قسمت دوم  آموزش مقدماتی سه تار قسمت چهارم  آموزش مقدماتی سه تار قسمت ششم  آموزش مقدماتی سه تار قسمت پنجم  آموزش سه تار دوره مقدماتی  اموزش تصویری سه تار  کتاب آموزش سه تار   تمرينات مضراب  اجراي شماره 1  تئوري موسيقي : وزن  تمرينات وزن خواني 1 

 تئوري موسيقي : نت خواني  نامگذاري سيم ها و تمرينات دست باز اجراي شماره 2  پرده گيري دستان اول سيم اول   پرده گيري دستان اول سيم دوم  پرده گيري دستان دوم  تمرين مضراب ريز  پرده گيري دستان سوم  پرده گيري دستان چهارم   اجراي شماره 3   آشنايي با كاربرد سيم سوم و چهارم  تمرينات وزن خواني 2 پرده گيري دستان پنجم و ششم     در ساخت ساز سه‌تار از چوب (معمولاً گردو و توت) برای بدنه، صفحه و دسته و از فلز (برنج و فولاد) برای سیم‌ها و از استخوان برای تزئینات دسته، شیطانک و گاهی اوقات سیم‌گیر استفاده می‌شود   سه تار از سازهای زهی زخمه ای موسیقی ایرانی است که در گذشته سه سیم و امروزه چهار سیم دارد. 

 

در دوره قاجار عارفی به نام مشتاق علیشاه سیم چهارم را به آن افزود و از این رو به سیم مشتاق مشهور شد.کاسۀ طنینی آن از جنس چوب و گلابی شکل است. چهار سیم ساز پس از بسته شدن به سیم گیری که زیر کاسه قرار دارد و گذشتن از روی خرکی که روی صفحۀ چوبی کاسه قرار دارد، طول دسته را نیز طی می کنند و سرانجام به گوشی ها که درجعبه ای به نام سرپنجه قرار دارد بسته می شوند.بر دستۀ سه تار تعداد 28 دستان (پرده) بسته میشود. سه تار با زخمه زدن بوسیلۀ ناخن انگشت سبّابۀ دست راست به سیمها نواخته می شود.سه تار به جهت تعداد پرده ها، محل قرار گرفتن پرده ها روی دسته و کوک سیمها بسیار شبیه به تار است، از اینرو نوازندگان سه تار با تار نیز آشنایی زیادی دارند. از نوازندگان معروف این ساز می توان از جلال ذوالفنون، محمدرضا لطفی، حسین علیزاده، مسعود شعاری، کیهان کلهر نام برد.    ساز سه‌تار دارای دو قسمت کاسه و دسته است.

 

 خرک روی صفحه و سیم‌گیر در انتهای کاسه قرار دارد به‌گونه‌ای که اگر ساز ایستاده روی زمین باشد سیم‌گیر با زمین در تماس خواهد بود. در انتهای دسته پنجه قرار دارد که محل قرارگرفتن گوشی‌ها یا ابزارهای تنظیم کوک است. سه‌تار در مقایسه با تار فاقد جعبهٔ گوشی است و گوشی‌ها روی سرپنجه سوار شده‌اند و داخل آن نیستند.  سه‌تار پیشتر هم‌خانواده با سازهایی چون دوتار و تنبور بوده‌است و امروزه به تار بسیار نزدیک‌تر است. در موسیقی دستگاهی ایران استفاده از سه‌تار بسیار رواج دارد؛ گرچه بیشتر برای تک‌نوازی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ساز برای هر دستگاه کوک ویژه‌ای دارد ولی فاصلهٔ چهارم یا پنجم پایین رونده معمولاً بین سیم‌های اول و دوم ثابت است.

 

آموزش مقدماتی سه تار قسمت دوم  اموزش تصویری سه تار  آموزش مقدماتی سه تار قسمت اول  دانلود رایگان آموزش سه تار pdf  آموزش مقدماتی سه تار قسمت سوم  کتاب آموزش سه تار  آموزش سه تار در تلگرام  کتاب آموزش مقدماتی سه تار  تئوری مقدماتی موسیقی (نت خوانی، ریتم شناسی، آشنایی با علامات و اختصارات رایج موسیقی) تاریخچه ساز سه تار از ابتدای پیدایش آماده سازی ساز شامل (سیم انداختن، پرده بستن، کوک کردن) مبانی مقدماتی فراگیری سه تار (نحوه نشستن، دست گرفتن سه تار) شناخت ریتم و میزان ها در قالب ارائه تمرینات آشنایی با تکنیک های متدوال سه تار (مضراب راست، مضراب چپ، مضراب ریز، تریل، پنجه کاری، تک ریز، دراب، شلال و ...

  آموزش سازآموزش ساز کوبه ایآموزش ساز ضربیآموزش ساز بادیآموزش ساز کلاویه ایآموزش ساز کلیددارآموزش ساز زهی ارف کودک آموزش فلوت کودک انآموزش بلزآموزش پرکاشن ارفآموزش متالوفون آموزش زایلوفون آموزش آواز تخصصیآموزش آواز پاپآموزش آواز سنتیآموزش آواز کلاسیکآموزش صداسازی و تکنیککلاس های گروهی آوازآموزش سلفژآموزش تنبکآموزش درامآموزش دایرهآموزش دفآموزش پرکاشنآموزش کاخنآموزش تومباآموزش سازدهنیآموزش نیآموزش فلوتآموزش ساکسیفونآموزش کلار صدای آن ظریف و تو دماغی و تا حدودی غمگین است اموزش سه تار زدن  کتاب آموزش سه تار  آموزش سه تار دوره مقدماتی  آموزش مقدماتی سه تار قسمت سوم  آموزش مقدماتی سه تار قسمت اول  آموزش گام به گام سه تار  اموزش سه تار ارش اریا  آموزش مقدماتی سه تار بدون استاد در اینستاگرام و تلگرام و یوتیوب کاملا رایگان در اپارات با لینک های دانلود کاملا تضمینی بشتابید و فقسمت چهارم

 
 

تاریخچه

 
مقایسه اندازه و شکل صفحهٔ رویی سه‌تار و تنبور

سه‌تار از خانوادهٔ تنبور است اما امروزه از نگاه روش نواختن و شکل دسته و تکنیک‌ها بسیار به تار نزدیک است. سه‌تار در گذشته سه سیم (تار) داشته و اکنون چهار سیم دارد که سیم سوم و چهارم آن نزدیک به هم قرار دارند و هم‌زمان نواخته می‌شوند و مجموعهٔ آن دو را معمولاً سیم «بم» می‌نامند. با گذشت زمان کسانی چون ابونصر فارابی، ابوعلی سینا، صفی الدین ارموی و از متأخران ابوالحسن خان صبا لزوم افزایش یک سیم دیگر به این ساز را درک کرده و سه‌تارهای امروزی دارای چهار سیم هستند. این سیم از نظر تاریخی چهارمین سیمی‌است که روی ساز قرار گرفته، ولی در ترتیب قرارگیری سیم‌ها از پایین به بالا سیم سوم است. سیم سوم سه تار به سیم مشتاق معروف است و به روایتی از ابوالحسن صبا این سیم را نخستین بار درویشی به نام مشتاق علی شاه به این ساز افزوده‌است.

ساز سه‌تار به علت ویژگی صوتی خاص خود و صدای ظریفش، همواره مورد توجه صوفیان بوده‌است 

 

اجزا 

مشخصات سه‌تار
  1. سرپنجه یا جعبه گوشی
  2. گوشی‌ها
  3. پرده قبل از شیطانک
  4. شیطانک
  5. پرده‌های اصلی (چهارلایی)
  6. پرده‌های فرعی (سه‌لایی)
  7. دسته
  8. کاسه
  9. صفحه
  10. خرک
  11. سیم‌گیر
  12. سیم‌ها

ساز سه‌تار دارای دو قسمت کاسه و دسته است. خرک روی صفحه و سیم‌گیر در انتهای کاسه قرار دارد به‌گونه‌ای که اگر ساز ایستاده روی زمین باشد سیم‌گیر با زمین در تماس خواهد بود. در انتهای دسته پنجه قرار دارد که محل قرارگرفتن گوشی‌ها یا ابزارهای تنظیم کوک است. سه‌تار در مقایسه با تار فاقد جعبهٔ گوشی است و گوشی‌ها روی سرپنجه سوار شده‌اند و داخل آن نیستند.

سیم‌ها

سه تار دارای چهار سیم به این شرح است:

سیم‌های سه‌تارشمارهجنسرنگنامقطرسیم یکمفولادسفید«حاد»۲۰–۲۲ میکرونسیم دومبرنززرد«زیر»۲۲–۲۵ میکرونسیم سومفولادسفید«مشتاق» یا «زنگ»۲۰–۲۲ میکرونسیم چهارمبرنززرد«بم»۳۵–۴۰ میکرون
کاسه

کاسهٔ سه‌تار از نظر ساختاری مانند کاسهٔ عود یا تنبور بوده ولی کوچک‌تر از آنها و گلابی‌شکل است. درازای کاسه سه‌تار از ۲۶ تا۳۰ سانتی‌متر، پهنای آن به تناسب بین ۱۲ تا ۱۶ سانتی‌متر و ژرفایش نزدیک ۱۳ سانتی‌متر است و معمولاً از چوب توت یا گردو ساخته می‌شود. ساختار کاسه، هم می‌تواند یک تراش یک تکه از چوب باشد و هم از ترک‌های جداگانه و به هم چسبیده ساخته شده باشد.

 
بدنهٔ سه‌تار؛ شامل کاسه، صفحه و خرک (پل روی صفحه). در انتهای کاسه نیز سیم‌گیر قرار دارد.
صفحه

روی کاسهٔ سه‌تار با تخته‌ای نازک از چوب پوشیده شده‌است که به آن صفحه گفته می‌شود. صفحه دارای سوراخ‌هایی برای خروج صدا است و معمولاً دست راست نوازنده روی آن قرار می‌گیرد اما در مواردی خاص برای افراد چپ دست، عکس این مورد صادق است.

دسته

درازای دسته ۴۰ تا ۴۸ سانتی‌متر و قسمتی که گوشی‌ها در آن تعبیه می‌شوند ۱۲ سانتی‌متر و پهنای دسته ۳ سانتی‌متر است. بعضی از سازندگان برای زیباتر شدن و همچنین برای افزایش عمر مفید ساز، از نوعی استخوان که معمولاً استخوان شتر است برای پوشاندن دسته استفاده می‌کنند.

خرک
 
تصویر خرک سه‌تار از بالا و پهلو. خرک سه‌تار را می‌توان به‌راحتی جدا کرد.

خرک قطعه‌ایست متحرک که روی صفحه و به فاصلهٔ سه انگشت از انتهای کاسه قرار دارد. عرض خرک سه‌تار بین ۵ تا ۶ سانتی‌متر و ارتفاع آن کمتر از ۱ سانتی‌متر بوده و از جنس چوب ساخته می‌شود. سیم‌ها پس از عبور از شیارهای کم‌عمق روی خرک از طول دسته عبور کرده و توسط شیطانک به گوشی‌ها می‌رسند.

سیم‌گیر

سیم‌گیر در بخش پایانی کاسه ساز قرار دارد و برای نگهداری سیم‌ها استفاده می‌شود. در گذشته سیم‌گیر را بیشتر از جنس استخوان می‌ساختند، اما امروزه نوع چوبی آن معمول‌تر است.

شیطانک

شیطانک بین قسمت اصلی دسته و پنچهٔ ساز قرار می‌گیرد و جنس آن از استخوان یا پلاستیک است. کاربرد شیطانک در هدایت و تقسیم‌بندی سیم‌ها در قسمت بالای دسته می‌باشد.

گوشی

سیم از یک طرف به سیم گیر در انتهای کاسه و از طرف دیگر به گوشی‌های کوک شونده در انتهای دسته ساز بسته می‌شوند. با چرخاندن گوشی‌ها می‌توان ساز را کوک کرد.

پرده

پرده‌ها نخ‌های باریکی از جنس رودهٔ حیوانات یا ابریشم هستند که در عرض دستهٔ سه‌تار به صورت سه‌لایی و چهارلایی بسته می‌شوند و وظیفهٔ تقسیم‌بندی فواصل موسیقایی را برعهده دارند. تعداد پرده‌ها ۲۶ عدد است که که یکی از آن‌ها قبل از شیطانک بسته می‌شود و فاصلهٔ آن با شیطانک در صدای سه‌تار مؤثر است.

فواصل پرده‌ها از خرک و شیطانک به این شرح است (طول سیم مرتعش 66 cm):

فواصل پرده‌هاشمارهنغمهاز خرک (cm)از شیطانک (cm)تعداد لایه۱ربمل۶۲٫۶۳٫۴سه لا۲رکرن۶۰٫۶۵٫۴چهارلا۳ر۵۸٫۷۷٫۳چهارلا۴می بمل۵۵٫۷۱۰٫۳چهارلا۵می کرن۵۳٫۹۱۲٫۱سه لا۶می۵۲٫۱۱۳٫۹چهارلا۷فا۴۹٫۵۱۶٫۵چهارلا۸فادیز۴۷٫۰۱۹٫۰سه لا۹سل کرن۴۵٫۴۲۰٫۶سه لا۱۰سل۴۴٫۰۲۲٫۰چهارلا۱۱لابمل۴۱٫۸۲۴٫۲سه لا یا چهارلا۱۲لاکرن۴۰٫۴۲۵٫۶چهارلا۱۳لا۳۹٫۱۲۶٫۹سه لا۱۴سی بمل۳۷٫۱۲۸٫۹چهارلا۱۵سی کرن۳۵٫۹۳۰٫۱سه لا۱۶سی۳۴٫۸۳۱٫۲سه لا۱۷دو۳۳٫۰۳۳٫۰چهارلا۱۸رکرن۳۰٫۳۳۵٫۷سه لا یا چهارلا۱۹ر۲۹٫۳۳۶٫۷چهارلا۲۰می بمل۲۷٫۸۳۸٫۲چهارلا۲۱می کرن۲۶٫۹۳۹٫۱سه لا۲۲می۲۶٫۱۳۹٫۹سه لا۲۳فا۲۴٫۸۴۱٫۳چهارلا۲۴فادیز۲۳٫۵۴۲٫۵سه لا۲۵سل۲۲٫۰۴۴٫۰چهارلا

صدا 

صدای ساز سه‌تار
 
 
فهرست
 
 
0:00
 
 
بخش کوچکی که در مایهٔ بَیاتِ اصفهان نواخته شده‌است.

آیا مشکلی با شنیدن این پرونده دارید؟ راهنمای رسانه را ببینید.


سه تار دارای صدایی مخملین و ظریف بوده از آنجایی که که با کنار ناخن انگشت سبابه دست راست نواخته می‌شود، صدای ساز ارتباط مستقیمی با اعصاب و روان نوازنده پیدا می‌کند و از این رو سه تار را اغلب همدم اوقات تنهایی خوانده‌اند.

اغلب شنوندگان، ساز سه تار را دارای لحن و نوای غمگینی احساس می‌کنند، اما نوازندگان معاصر موسیقی ایرانی در تلاش برای توسعه موسیقی مدرن و نوی ایران، آثاری آفریده‌اند که با حال و هوایی که تا دو دهه پیش از این ساز تصور می‌شد کاملاً متفاوت است.

محدودهٔ صوتی 

 

محدودهٔ صوتی سه‌تار از بم‌ترین نت آن (دو سوم = C3) آغاز شده و در نت «لا» ی بالای خط حامل پایان می‌یابد.

 
محدودهٔ صوتی سه‌تار در حالت کوک دو-سل-دو-دو و بدون پردهٔ ر بمل بعد از شیطانک

کوک

هر چهار سیم سه‌تار می‌توانند توسط گوشی‌هایی که در انتهای دسته تعبیه شده کوک شوند.
نت پایهٔ کوک سه‌تار و تار معمولاً نت دو برای سیم یکم است و بقیه سیم‌ها بر اساس سیم اول کوک می‌شوند. نتِ دوی مورد استفاده در سه‌تار، در پیانو سی وسط (Middle C) است. نت دو در موسیقی ایرانی معمولاً یک پرده پایین‌تر از نت دو در موسیقی کلاسیک، و برابر با سی بِمُل در دیاپازون است

بعضی اوقات برای تمرین از پایه نت لا برای کوک سیم یکم استفاده می‌شود چرا که صدای ساز بم‌تر بوده و گوش نوازنده را آزار نمی‌دهد. دلیل دیگر برای استفاده از نتِ لا شل‌تر بودن سیم‌هاست و در نتیجه آسیب کمتری به سیم رسیده و عمر مفید آن بالا می‌رود؛ در عین حال که انگشت‌گذاری و اجرای تکنیک‌هایی مانند مضراب ریز روی سیم شل آسان‌تر است.

معمولاً برای هر دستگاه کوک خاصی در نظر گرفته می‌شود، اما بسته به دستگاه، احساس نوازنده و تم آهنگ مورد نظر می‌تواند متفاوت باشد. عوض شدن کوک ساز در هر دستگاه و آواز در موسیقی ایرانی منجر به عوض شدن حال و هوای آهنگ‌ها می‌شود اما می‌توان با استفاده از کوکِ دستگاه‌ها و آوازهای مختلف، آهنگ‌های مربوط به دستگاه یا آوازی دیگر را نواخت.

حالت‌های مختلف کودک

نامگذاری سیم‌ها برای کوک قراردادی است. به این معنی که لازم نیست کوک سیم همان نت دیاپازون باشد. برای مثال در حالتی که قرار باشد سیم اول روی نت دو کوک شود و سیم دوم روی نت سل، می‌توان هر دو را یک پرده پایین‌تر آورد و سیم اول را روی نت سی‌بمل و سیم دوم را روی نت فا کوک کرد. در موسیقی سنتی ایران می‌توان هر دستگاه را با کوک‌های مختلف اجرا کرد که در اینجا متداول‌ترین آنها معرفی می‌شود.

حالت‌های کلی کوکحالت سیم و نوع صداسیم ۱سیم ۲سیم ۳سیم ۴صدای ریز با سیم‌های سفت و کشیدهدوسلدودوسیم‌ها دو نیم‌پرده بم‌تر کوک شوندسی‌بملفاسی‌بملسی‌بملسیم‌ها سه نیم‌پرده بم تر کوک شوندلامیلالا

به علت پایین‌تر بودن نت دو در موسیقی سنتی ایرانی نسبت به موسیقی کلاسیک به میزان یک پرده، کوکِ «سی بمل، فا، سی بمل، سی بمل» همان کوکِ «دو، سل، دو، دو» شناخته می‌شود. در واقع، نامگذاری این کوک (که در اینجا کوک ماهور است) به عنوان «دو، سل، دو، دو» برای راحتی کار نوازندگان و هنرجویان است تا نسبت فاصله بین نت مورد استفاده در سیم یکم تا سیم دوم را که ۵ نیم پرده است، درک کنند.

کوک شور

دستگاه شور مادر دستگاه‌های موسیقی ایران است و تمامی دستگاه‌ها و آوازها (به جز دستگاه چهارگاه) از شور مشتق می‌شوند.

کوک‌های متداول شور سیم ۱سیم ۲سیم ۳سیم ۴شور سُلدوسلدوفاشور ردوسلررشور دودوفادودوشور لادوسللار

متعلقات شور

آوازهای ابوعطا، بیات ترک، افشاری، دشتی، بیات کرد با اینکه از متعلقات دستگاه شور هستند، اما هر یک دارای کوکِ جداگانه‌ای هستند. (امروزه آواز بیات اصفهان از متعلقات دستگاه همایون خوانده می‌شود که در قدیم متعلق به شور بوده و ربع پرده با شور تفاوت دارد)

آواز ابوعطا
کوک‌های متداول ابوعطا سیم ۱سیم ۲سیم ۳سیم ۴توضیحاتابوعطا دودوسلدوفامأخوذ از شور سلابوعطا سلدوسلررمأخوذ از شور رابوعطا فادوفادودومأخوذ از شور دوابوعطا ردوسللارمأخوذ از شور لا
آواز بیات ترک

کوک سه‌تار در آواز بیات ترک به روایت احمد عبادی نوازنده سه‌تار به این‌گونه است:

کوک‌های متداول آواز بیات ترکنامسیم اولسیم دومسیم سومسیم چهارمبیات ترک سی‌بملدوفاسی‌بملسی‌بملراست‌کوک سی‌بملدوسلسی‌بملفابیات ترک دودوسلدودوبیات ترک می‌بملدوفامی‌بملمی‌بملبیات ترک فادوفادودو
 
آواز افشاری
کوک‌های متداول آواز افشاریسیم اولسیم دومسیم سومسیم چهارمدوسلدودو
آواز دشتی
کوک‌های متداول آواز دشتیسیم اولسیم دومسیم سومسیم چهارمدوسللار

کوک همایون[ویرایش]

کوک‌های متداول دستگاه همایون سیم ۱سیم ۲سیم ۳سیم ۴همایون می کرندوسلررهمایون ر کرن<s

اشتراک بگذارید:

پرداخت هزینه و دریافت فایل

مبلغ قابل پرداخت 10,000 تومان
نمایش لینک دانلود پس از پرداخت هزینه
کدتخفیف:

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
amozesh-setar_1927844_2966.zip139.6 MB





کارتون پوکویو - دوبله فارسی

کارتون پوکویو - دوبله فارسی پوکویو (اسپانیایی: Pocoyó) نام یک مجموعهٔ تلویزیونی کارتونی اسپانیایی-بریتانیایی است که ویژه کودکانِ پیش‌دبستانی ساخته شده است و خالق آن «گی‌یرمو گارسیا کارسی»، «کُلمن لوپز»، «لوئیس گایه‌گو» و «دیوید کانتویا» هستند. تاکنون دو فصل از این مجموعه تهیه شده که هریک مشتمل بر ۵۲ قسمت ۷ دقیقه‌ای است. در سال ۲۰۰۹ میلادی، فصل سوم این ...

توضیحات بیشتر - دانلود 10,000 تومان